The Owner

My photo
For Those Who Hate Me: I Was Born To Express Not To Impress!

Friday, July 15, 2011

aku atau i-pad??

Anda pernah rasa jadi glamour? bukan glamour masa zaman sekolah laa..glamour bila mana anda pergi ke suatu tempat dan orang mengerumuni anda seperti anda adalah seorang artis dalam TV..hahaha dua hari lepas aku masuk site..site ni terletak jauh ke dalam hutan di mana ia dipanggil Kg.
Tampasak, Telupid..

haa ni la SK Tampasak tu..


picture ni ja yang aku ada..takdak full picture..so, dah tengok mcm ni pun dah boleh imagine how's the school kan? ok, student2 kat sini terdiri dari budak2 kampung ni jugak la..but not too sure la sebab ni bukan sekolah yang aku jaga..on that day masa aku p sini, aku cuma tolong Mr.Engineer ja sebab dia ajak aku p..apa yang aku tolong, aku cuma tolong check electrical defects yang ada kat sekolah ni..ni ha benda2 macam ni yg aku check,

menatang ni la aku dok check..haha

ok lepas aku siap check, aku kena check menatang lain pulak, check civil..check semua wall panel ada cat terkopek @ tidak..mcm ni ha contohnya,

ni dia..tu tangan aku la tu..hihi glamour2..

ok done! lepas aku siap yang ni, aku takdak keja dah nak buat so aku duduk bersila kat bawah solar structure sambil makan kek apollo & air kotak chrysanthemum tea..aduhh bosan menunggu Mr.Engineer dok check tak habis2, aku dengaq lagu dari handphone..dalam 10 minit camtu, dia join sekali sebab letih kot, stop makan macam aku jugak..then dia kena panjat structure solar tu nak check defects kat atas, aku takmau panjat sebab panaih loo, dah la atas bukit, melecoq tangan aku nanti..haha.. pastu dia cakap, ''takpela alir, dok je sini biar saye naik, nah amek I-Pad ni main game''...wah2 dia bagi I-Pad dia pulak soh main game..HAHA..

macam ni la i-pad mr engineer..hehe
tengah syok2 main game tangkap ikan dengan encik pemandu, tiba2 aku dikerumun oleh budak2 sekolah tu yang ada aktiviti petang (sesi berjogging bersama guru)..at first aku tak notice pun budak2 tu ada kat belakang aku..lepas aku terbau the very smelly bau, baru aku perasan budak2 ni..wahhh..apa yang depa tengok, tengok aku main game puzzle time tu..adoii aku pening..paham2la bau budak2 ni, lari sana lari sini berpeluh..haiyaaa..last2 aku off game tu, aku ajak depa bergambaq ngan aku sebelum aku bangun lari (encik pemandu dari awal2 lari masuk dalam keta..ciss ciss..)

nindia budak2 tu..terdiri dari darjah 3 - darjah 6..
sebelum aku bangun aku tnya budak2 ni, ''kamu tahu apa benda ni? ni namanya I-Pad, macam komputer tapi ini lebih canggih..senang nak dibawa sana sini..kamu mau ka?'' semua beriya cakap nakk..aku cakap lagi, ''ok kalau kamu urang mau benda ni, belajar rajin2, bagus2, nanti besar kerja macam bos kat atas yang tengah panjat tu, beli macam ni sorang satu ok?'' haha ayat last nak lari dari budak2 ni..budak2 ni pun macam excited ja nak jadi engineer...:) lepas aku bangun, depa dok usha aku lagi tak berkelip2 mata pastu dok tengok kek apollo aku tu..aduii kesian..aku bagi sorang satu, ngam2 cukup untuk depa..lepas aku bagi, terus blah masing2..HAHAHA...selamatttt dari serangan peminat..bukan peminat aku, tapi peminat i-pad...

No comments:

Post a Comment