The Owner

My photo
For Those Who Hate Me: I Was Born To Express Not To Impress!

Thursday, July 28, 2011

The Best Day Ever....

     Hi bloggy! as i promised before, i want to share some about my jalan2 di Kundasang especially Desa Cattle Farm which is dalam bahasa yg senang, ladang lembu..haha..jalan2 ini bukanlah untuk menghabiskan duit semata-mata cuma ingin merehatkan kepala otak dan satu inisiatif untuk aku memformat memory otak aku yg dah terkena virus.. 

Mr. Mask

     individu di atas ialah seorang pemakai topeng yg bertanggungjawab membawa aku jalan2..hahahah.. the first place yg kami pi adalah ladang lembu tu..memandangkan aku terlalu excited nak pi & si topeng ini belum pernah menjejakkan kaki ke sana, so dengan perut kosong tak makan apa2 kami terus pi..sesampai ja di sana, makcik kaunter tiket cakap depa nak rehat, nanti la mai pukoi 3 petang leh la tengok depa perah susu lembu..waaa syok2!! sebab before this aku tak sempat tengok yg tu..oleh yg demikian, kami patah balik ke Pekan Kundasang & terus menyerang Nabalu Lodge Cafe demi memberi makan kepada perut..huahuahua.. sebelum itu, aku berposing sakan di kawasan ladang tu sebab tempat dia cantik ala2 New Zealand.. :p

Nampak macam panas tapi sejuk nak mampuih.. 

can u see the mount at the back there?? :)

fresh air.. :)

nice shot.. :)
angin sangat kuat sampai terselak baju i..HAHA..

Juz pay RM3 for one person to enter this farm..takmau cakap banyak2, nak share gambaq ja..HAHAHAHHAHAHAHA....

mak-mak lembu yg bakal diperah susunya..
tengok..lembu pun pandai beratur tunggu turn nak perah susu..
teruja ok tengok lembu2 berpelajaran macam ni... :)

nak ambik susu dia kena la bagi makan, kalau dak nanti kena terajang..hahaha

bukan perahan secara manual, zaman teknologi canggih ni guna mesin ja terus masuk botol.. :)

this is what i bought..fresh milk berharga RM2.70 sekotak..takmau susu putih takut tak lalu..HAHA..

dah nak balik baru snap picture depan ni.. :p
Last snap before to the next place.. :)

Next which means lastly kami pi Kundasang War Memorial Park..tengok dari luar macam takdak apa yg menarik sebab pintu nak masuk pun penuh pokok ala-ala hutan.. :p  nak masuk sini pun kena bayar ok..RM2 for each person..tapi tak rugi, hasil picture yg berbaloi & tempat yg sangat cantik dan bersih..hehehe... 

senyum tak perlu kata apa2..

lagi senyum..

Thanks Mr.Photographer..nice shot!! :)

Posing itu penting.. :)

Really love this place..santek bangettt.... :)

kunun2..

depan kolam Taj Mahal (kunun lagi)

model fotogenik..huahuahua..
Yeahh!! berjaya jugak aku mengupdate malam ni..walaupun mata besaq aku ni macam nak jadi sepet, aku paksa jugak celik luas-luas semata-mata nak update dalam ni..because today is the best day ever...the best day aku format ingatan aku..thanks a lot to Mr. Mask for accompany me.. :)


p/s; Always Remember You're Unique..Just Like Everyone Else..


No comments:

Post a Comment